Jak efektivně prodávat na sociálních sítích

Vlastníte firmu, jste živnostníkem nebo vaše pracovní pozice je založena na prodeji? Rádi byste zvýšili zisky díky prodeji přes sociální sítě, ale nevíte kde začít? Jste na správném místě. V dnešním článku se dozvíte, jak efektivně prodávat přes sociální sítě. Rozebereme si zejména prodej na Facebooku a Instagramu. 

Facebook

První se podíváme na Facebook, který má stále nejvyšší počet uživatelů v České republice, pokud se budeme bavit o sociálních sítích. Facebooku sice už opadá sláva ohledně psaní statusů a sdílení fotografií z dovolené (vše se přesunulo na Instagram), je ale stále silným nástrojem pro prodej. 

Stránky firmy

Je důležité mít pro vaši firmu, společnost nebo značku stránku. 

Nezakládejte si nové profily, které slouží pouze k soukromým účelům. Založte si skrz váš soukromý účet firemní stránku Firemní stránka vám dá možnost propagovat příspěvky, sledovat účast a zájem o příspěvky, zobrazí vám počet prokliků na váš web a má spoustu dalších vychytávek, které využijete zejména při prodeji. 

Kampaně

Jak už bylo zmíněno, příspěvky, které přidáte na stránku, můžete propagovat.

Díky propagaci můžete zasáhnout a oslovit více lidí. S propagací je dobré začít zejména ze začátku, kdy si chcete získat co nejvíce příznivců, kteří dají "like" vaší stránce a budou vás sledovat.

Promyslete si, jakou fotku a jaký příspěvek chcete propagovat. Najděte si na internetu tipy a také návod, jak co nejefektivněji propagovat příspěvek a pusťte se do toho.

Propagovat můžete příspěvek se službou či produktem, kdy záměrem celé kampaně bude proklik na eshop a objednání. Díky tomu zvýšíte prodej.

Skupiny

Silným nástrojem na Facebooku jsou také skupiny.

Založte si skupinu, kterou můžete nastavit jako soukromou (budete mít možnost schvalovat členy), jako veřejnou nebo tajnou. Radíme založit si skupinu soukromou, kterou lidé vyhledají, ale stále budete mít možnost regulovat příchozí členy.

Díky skupině si můžete vytvořit komunitu lidí, kteří budou sledovat vaše příspěvky. Nevkládejte do skupiny pouze příspěvky s produkty či službou za cílem prodat. Přidávejte také edukační materiál či cokoli, co by členy skupiny mohlo zajímat.

Instagram

Z Facebooku se přesuneme na Instagram, který začíná být více oblíbený a atraktivní. 

Spousta firem a značek má zisky zejména díky Instagramu. Nově na Instagramu můžete mít také svůj online katalog a prodávat přímo skrz Instagram. 

Jsou dvě hlavní možnosti, jak prodávat přes Instagram.

Spolupráce

Prvním ze způsobů je spolupráce.

Oslovte účty jiných lidí, kterým nabídněte ať už produkt či službu zdarma nebo dokonce spolupráci placenou. Ve většině případů, pokud kampaň a cílové profily pořádně promyslíte, se vám taková placená spolupráce vyplatí. 

Snažte se vyhledávat takové cílové profily, které jsou autentické a mají něco spojeného s vaši značkou.

Váš profil

Je důležité mít také svůj profil atraktivní a zaujmout. 

Pokud váš produkt či služba není zrovna "instafriendly", zkuste to vzít za jiný konec. Jako příklad si uvedeme například prodej hnojiv. To nezní moc jako něco, co by vás zaujalo natolik, abyste začali takový profil s hnojivy sledovat. Pokud by taková firma sdílela pouze své produkty, nejspíše by moc nezískala. Pokud by však taková firma sdílela příspěvky s edukačním materiálem, například rozdíly mezi hnojivy, jaká hnojiva škodí zdraví, jaká ne, co obsahují, apod., je to správná cesta. 

Lidé se rádi vzdělávají a stále častěji k tomu využívají právě Instagram. Proto se snažte najít správnou cestu pro vaši firmu. 

Tipy ohledně Instagramu a vašeho profilu:

  • Buďte autentický
  • Buďte aktivní
  • Ukažte lidem, jak to ve vaši firmě funguje
  • Ukažte lidem, jak chystáte jejich produkty a balíčky
  • Ukažte lidem, jak probíhá výroba
  • Sdílejte atmosféru při práci
  • Sdílejte edukační materiál
Lukáš Rydval
IČ: 06718248
Bankovní účet: 
224898091/0600

envelopephone-handsetcross